books in my belly

Fehér Jazz (White Jazz)

2015. október 24. 12:09 - RobFleming

white_jazz.jpg(1992) (írta: James Ellroy)

nem sokon múlt. közel álltam a megfutamodáshoz. nem szeretem, ha valami túlcizellált, de ez a lecsupaszítottság is riaszt. így kellett némi idő, hogy magamban is mindent lecsupaszítsak. hogy hagyjam, hogy magába olvasszon. hogy kikövetelje, hogy akarjam tudni a végét. és bassza meg, feltörtem a rohadékot. alámerültem a mocsokba, és túléltem. megint. mert a monolit belsejében a szokásos ellroy-univerzum lakozik. egy főszereplő, korrupt zsaru, erkölcsrendész, maffia-bérgyilkos, mi más. egy piti ügy, ami elindítja a lavinát, és duzzad egyre és egyre. és aztán minden mocskos lépés egyetlen dologra fut ki: exley vs smith. mert a múltban nem lett lerendezve az ügyük. és most a nagy összecsapásban nem számít, hogy hányan hullanak, csak az egymás iránti gyűlölet számít. a végére kell járni. vérfertőző kapcsolatokon keresztül. őrült embereken át. gyönyörű nőkbe élvezve. makacsul. véresen. fájdalmasan. visszavonhatatlanul. remény nélkül. örökre elkárhozva. még szerencse, hogy nincs többé maradása az embernek los angeles-ben. ki akarna egy ilyen pokoli helyen élni? ($10.22.)

komment
süti beállítások módosítása